Herkenbaarheid door huisstijl

Gepubliceerd op 29 juli 2021 om 08:02

Zichtbaar zijn en herkend worden

Die grote gele " M", het appeltje, het zijn hele duidelijke merken. Al jaren gebruiken ze consistent het zelfde logo. De kracht zit het hem in de herhaling; hoe vaker je een merk voorbij ziet komen, hoe sneller je een "o-ja" momentje hebt: herkenbaarheid. Een merk als Bol.com gaat nog wel verder: de reclamespotjes zijn altijd simpel maar door dezelfde layout te gebruiken (nog voordat je naar de tekst luistert) weet je dat het om een reclame spotje van deze keten gaat.

Zorg voor een huisstijl die bij jou past

Ik ben van mening dat de huisstijl die jij kiest, bij jouw werk past maar ook zeker een verlengstuk is van jouw persoonlijkheid. Als ik mijzelf als voorbeeld neem: ik omschrijf mijn stijl als warm maar met een stoer randje. Je vind tussen mijn foto's veel donkere beelden terug. Mijn huisstijl heeft dit eigenlijk ook; Ik heb gekozen voor zwarte teksten, bruintint (donker) als hoofdkleur en afgewisseld met lichtbruin en beige. Het past daarnaast prima bij mijn karakter: ik ben iemand die de randjes opzoekt maar rust en balans heel erg nodig heeft. Het is niet zo dat ik nooit twijfel aan mijn logo en/of huisstijl of stiekem een kleine aanpassing doe, maar ik probeer het zo geleidelijk mogelijk aan te doen zodat het mijn volgers/klanten nooit op zal vallen.

Blijf consistent in het delen van jouw "merk"

Zoals ik al eerder aangaf: de kracht zit het hem in de herhaling. Probeer een ritme te vinden in het delen van jouw content op sociale media. Maak bijvoorbeeld standaard lay-outs voor instagram story (een keer tijd investeren en maandenlang rendement). Een " marketing strategie" is heel belangrijk en helemaal niet zo complex als het lijkt; het vraagt je alleen na te denken wat, hoe en hoevaak je jouw publiek van informatie/content wilt voorzien.

Hulp nodig bij het vinden van jouw stijl?

Ik kan jou helpen! Door samen een preset voor jouw foto's te bouwen zodat jij vanaf nu een duidelijke stijl naar buiten brengt. Daarnaast kijken we samen naar een kleurenpalet die past bij jouw werk en die gebruikt kan worden als jouw huisstijl. Meer weten? stuur mij een berichtje via het contact formulier en vraag de brochure aan.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.